اطلاعات و فن آوریتولیدات تصویری

راهپیمایی اربعین

پیاده روی اربعین که به نیت زیارت امام حسین (ع) در چهلمین روز شهادت ایشان انجام می شود، بزرگترین گردهمایی انسانی است که به اعتراف دوست و دشمن در دنیا بی نظیر است. عراق کشوری با امکانات رفاهی اندک که از نظر امنیتی نیز وضعیت خوبی ندارد بدون هیچ تبلیغ و هیاهویی از سوی غول های رسانه ای جهان، میزبان میلیون ها انسان عاشق است که در جاده های منتهی به کربلا پیاده به پابوس امام خویش می روند.

از هنگامی که نخستین زائر اربعین جابر بن عبدالله انصاری، چهل روز پس از شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، با پای پیاده خود را از مدینه النبی به کربلا رساند حدود ۱۴ قرن می گذرد. از آن زمان تا کنون با اینکه زیارت سید‌الشهدا(ع) در اکثر برهه‌های تاریخی به سختی انجام می‌شد و جان زائران در خطر بود، اما زائران، عاشقانه خطرات را به جان می‌خریدند و حتی مخفیانه به پابوسی امام حسین(ع) در روز اربعین نائل می‌شدند. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این مورد می فرمایند: «شروع جاذبۀ مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشند، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست» پس از سقوط صدام و رژیم بعث در عراق و با وجود تهدیدات تروریست ها و مشکلات موجود ، اکنون پیاده روی اربعین شکوهمندتر از هر زمان دیگری برگزار می شود و دل های عاشق را از هر گوشه جهان به سوی خود می خواند.
انجمن فرهنگی تبلور اندیشه در واحد فن آوری برخود لازم دید تا برای تشویق بیشتر زائران گرامی برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم معنوی فتوکلیپی را تولید و ارائه نماید.

دکمه بازگشت به بالا