اخبار

مکتب سید الشهداء کابل

بیانیه جامعه مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس در پی شهادت 85 تن از دختران مدرسه سیدالشهدای کابل

برچی، شهدا، مکتب، سیدالشهداء

در روزهای واپسین ماه رمضان، ماه رحمت و مغفرت، ماه ضیافت الهی که همگان خود را آماده جشن عید فطر می‌کردند، افغانستان بار دیگر به خون نشست و قریب به یک‌صد تن از نو گلان نشکفته و بی‌گناه که با شور و اشتیاق به‌سوی خانه‌هایشان روان بودند، پرپر شدند و نه‌تنها مادران چشم‌به‌راه خود را داغدار نمودند که قلب میلیون‌ها انسان را در سراسر دنیا جریحه‌دار ساختند. دانش آموزان مکتب سیدالشهدا که همچون سرور و سالارشان امام حسین علیه السلام، مظلومانه و بی‌دفاع با قلم‌های کوچکشان در مقابل شمرهای زمانه و عروسکان خیمه‌شب‌بازی استکبار ایستادند و به جهانیان فهماندند مکتب ما مکتب سیدالشهدا است، مکتب پیروزی خون بر شمشیر، مکتب ایثار و جان دادن در راه آزادی و عدالت، مکتب دانایی و انسانیت.

دشت برچی، شهدا، مهاجرین، مکتب، سید الشهداء
دشت برچی، شهدا، مهاجرین، مکتب، سید الشهداء

روزه‌داران کوچکی که با لبانی تشنه به فجیع‌ترین شکل جان دادند تا چهره واقعی سفاک و متحجر جنایتکاران کوردل و خشونت‌طلب را به جهانیان نشان دهند. مزدوران وطن‌فروشی که به محراب و مسجد، مراکز آموزشی و فرهنگی و حتی بیمارستان‌ها رحم نمی‌کنند و قساوت را تا آنجا گسترش می‌دهند که دستان خود را به خون پاک‌ترین موجودات روی زمین آغشته نمایند.

ما جامعه مهاجر افغانستانی، سنی و شیعه، سید و هزاره، پشتون و تاجیک و ازبک، بزرگ و کوچک، طلاب، تجار، فرهنگیان و ورزشکاران، در کنار هم یکدل و یک‌صدا، شهادت جانکاه این آلاله‌های خونین را به خانواده‌های داغدار و مصیبت‌دیده‌شان و قاطبه مردم غیرتمند و عزتمند افغانستان از صمیم قلب تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و با محکوم ساختن این فاجعه دردناک، به جهانیان اعلام می‌کنیم برای ما فرقی نمی‌کند در غزه باشد یا در کابل، هر جا مظلومی باشد و ندای مظلومیتش برخیزد ما در کنار او خواهیم بود. ما در کنار آزادیخواهان بوده و هستیم و تاریخ شاهد است همان‌قدر که برای دختران پرپرشده روزه‌دارمان می‌گرییم و عزاداری می‌کنیم، برای شهدای فلسطین و مسلمانان مظلوم میانمار همدردی کرده‌ایم.

دشت برچی، شهدا، مهاجرین، مکتب، سید الشهداء
دشت برچی، شهدا، مهاجرین، مکتب، سید الشهداء

به کوردلان تکفیری وحشی و درنده‌خوی می‌گوییم این جنایات نسل‌کشی هدفمند که با حمله به مراکز آموزشی از سال‌ها پیش به راه انداخته‌اید، همچون سیلی بنیان‌کن روزی دامن‌گیرتان خواهد شد: «من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا». بدانید که اگر هزار بار ما را بکشید، اجسادمان را بسوزانید و خاکسترمان بر باد دهید، بازهم اندیشه و آرمان عدالت‌خواهی و حقیقت‌طلبی در قلب‌های پاک و آزادیخواه دوباره خواهد رویید و باقی خواهد ماند.

همچنین به دولت‌های اشغالگر و مستکبر غربی می‌گوییم شما که به بهانه تأمین امنیت، دولت سازی و مبارزه با تروریسم، کشور را به اشغال خود درآورده‌اید، حضورتان چه نتیجه‌ای جز ویرانی، تفریق صفوف منسجم جبهه مقاومت و گسترش و مشروعیت بخشی به تروریسم، در پی داشته است؟ شما مدعیان دموکراسی و حقوق بشر که در خراشی بر دستتان یا از بین رفتن حیوان خانگی‌تان، فریاد گوش‌خراش آزادی، برابری و رفع تبعیض قومی، مذهبی و نژادی سر می‌دهید، اکنون در کدامین پستو خزیده‌اید؟

برچی، شهدا، مکتب، سیدالشهداء

در پایان اعلام می کنیم، این وقایع خونین که برای چندمین بار است که رخ می دهد و به راستی چگونه ممکن است که حکومت مرکزی از تامین امنیت یک محله بر نمی آید؟ تاکید می کنیم که کوتاهی و سکوت مسئولان دولتی و امنیتی و همچنین نمایندگان پارلمان در هر مقامی و هر جایگاهی پذیرفتنی نیست. بنابراین از دولت جمهوری اسلامی افغانستان و مجامع جهانی حقوق بشر می‌خواهیم با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب نسبت به نسل‌کشی سازمان‌یافته و هدفمند، پاسخگو باشند و عاملان داخلی و خارجی این تراژدی وحشتناک را در اسرع وقت به سزای اعمال خویش برسانند.

برچی، شهدا، مکتب، سیدالشهداء

جامعه مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس

دکمه بازگشت به بالا