کلان داده های الحادی و هوش مصنوعی
در روزگاری که «هوش مصنوعی» و «کلاندادهها» دیگر صرفاً ابزار فناوری نیستند، بلکه به سلاحی پنهان در میدان نبرد باورها تبدیل شدهاند، پرداختن به این موضوع نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت راهبردی است.
🔰 نشست تخصصی «کلاندادههای الحادی و هوش مصنوعی؛ از شناخت سلاح دشمن تا ساخت سپر ایمان»
به همت جامعهالمصطفی العالمیه نمایندگی خراسان و با همکاری دبیرخانه جشنواره تبلیغی ـ رسانهای نصر، انجمن فرهنگی تبلور اندیشه و مؤسسه دینپژوهی التوحید برگزار شد؛ نشستی که دقیقاً به یکی از حساسترین چالشهای فکری و رسانهای عصر حاضر پرداخت.
🔹 در این نشست، سید سلیمان حسینی (کارشناس ارشد مدیریت رسانه) با نگاهی تحلیلی و آیندهنگر، به تبیین نقش کلاندادهها و هوش مصنوعی در طراحی و گسترش تبلیغات الحادی و نیز راهکارهای هوشمندانه برای صیانت از ایمان در زیستبوم رسانهای امروز پرداخت.
🔹 این برنامه بهصورت حضوری و مجازی و با استقبال بیش از ۴۰ نفر از فعالان فرهنگی، رسانهای و پژوهشی برگزار شد؛ نشانهای روشن از دغدغهمندی نسبت به مسئلهای که آینده تبلیغ دین را تحت تأثیر قرار میدهد.
📍 این نشست روز چهارشنبه ۳ دیماه ۱۴۰۴ در محل جامعهالمصطفی العالمیه نمایندگی خراسان برگزار شد و تلاشی بود برای پاسخ به این پرسش اساسی:
در عصر داده و الگوریتم، چگونه میتوان آگاهانه ایستاد و مؤمنانه کنشگری کرد؟






